Исследование - как работают педагогические дизайнеры
Очень любопытная статья для тех, кто читает по английски: "Instructional designers at work: A study of how designers design" (Как работают педагогические дизайнеры - исследование).
Цитата:
More recently, in a web-based survey of 113 instructional designers, Christensen and Osguthorpe (2004) found that only half of them referred to theory in their work, using other strategies and especially other people to make design decisions. Campbell, Schwier and Kenny (2006) have explored in depth the notion of instructional design as a conversation between the designer and client, focusing on how the designer represents personal, professional, institutional and societal values in a process of ‘socially constructing’ knowledge (Schwier, Campbell & Kenny, 2007). Similarly, other researchers (Cox & Osguthorpe, 2003; Liu, Gibby, Quiros & Demps, 2002) have found that instructional designers tend to spend the largest part of their working life dealing with the client.
Т.е. только половина дизайнеров в своей работе руководствуются педагогическими теориями и большую часть времени проводят в общении с заказчиком. Откровенно говоря, это соответствует мои ожиданиям, хотя 50% руководствующихся теориями - это много :)
Цитата:
More recently, in a web-based survey of 113 instructional designers, Christensen and Osguthorpe (2004) found that only half of them referred to theory in their work, using other strategies and especially other people to make design decisions. Campbell, Schwier and Kenny (2006) have explored in depth the notion of instructional design as a conversation between the designer and client, focusing on how the designer represents personal, professional, institutional and societal values in a process of ‘socially constructing’ knowledge (Schwier, Campbell & Kenny, 2007). Similarly, other researchers (Cox & Osguthorpe, 2003; Liu, Gibby, Quiros & Demps, 2002) have found that instructional designers tend to spend the largest part of their working life dealing with the client.
Т.е. только половина дизайнеров в своей работе руководствуются педагогическими теориями и большую часть времени проводят в общении с заказчиком. Откровенно говоря, это соответствует мои ожиданиям, хотя 50% руководствующихся теориями - это много :)